Breaking News

Reguli Squash – Regulament pentru meciurile de simplu 2014

Reguli Squash – Extras din „Regulament pentru meciurile de simplu squash” publicat de Federatia Romana de Squash si valabil incepand din ianuarie 2014

Reguli Squash World Squash Federation FRSSquash-ul se joaca in spatiu inchis, adesea la mare viteza. Doua principii sunt esentiale pentru un joc disciplinat:
A. Siguranta: Jucatorii trebuie sa puna intotdeauna siguranta pe primul loc si sa nu intreprinda nicio actiune care ar putea pune oponentul in pericol.
B. Joc echitabil: Jucatorii trebuie sa respecte drepturile oponentului si sa joace cinstit.

Reguli Squash: 1. JOCUL
1.1. Meciul de simplu squash se joaca pe teren intre doi jucatori, fiecare avand o racheta cu care loveste mingea. Terenul, mingea si rachetele trebuie sa intruneasca specificatiile WSF (World Squash Federation) – anexele 7, 8, 9.

1.2. Fiecare repriza incepe cu un serviciu si jucatorii returneaza alternativ mingea pana la finalul reprizei (vezi regula 6: Modul de joc).
1.3. Jocul trebuie sa fie continuu, pe cat e practic posibil.

Reguli Squash: 2. PUNCTAJUL  
2.1 Castigatorul unei reprize inregistreaza 1 punct si serveste la inceputul reprizei urmatoare.
2.2 Fiecare set se joaca pana la 11 puncte, cu exceptia cazului in care scorul ajunge la 10-egal si atunci jocul continua pana cand unul dintre jucatori conduce la o diferenta de 2 puncte.
2.3 Invingatorul, in mod normal, este cel mai bun din 5 seturi, dar poate fi si cel mai bun din 3 seturi.
2.4 Sistemele alternative de punctaj sunt descrise in anexa 3.

Reguli Squash: 3. OFICIALII  
3.1 In mod normal meciul trebuie sa fie oficiat de un Marcator si un Arbitru, ambii trebuie sa tina evidenta scorului, ce jucator e la servire si careul corect de servire.
3.2 Daca exista un singur Oficial, acesta va avea atat rol de Marcator, cat si de Arbitru. Jucatorii pot face apel impotriva oricarui anunt sau a lipsei unui anunt din partea Oficialului respectiv ca Marcator, adresandu-se acelui Oficial in calitatea sa de Arbitru.
3.3 Pozitia corecta a Oficialilor este asezat, la centrul peretelui din spate, cat mai aproape posibil de perete si chiar deasupra liniei de out.
3.4 In anexa 4 se descrie un sistem alternativ de oficiere, numit Sistemul cu 3 Arbitri.
3.5 Daca este posibil, Oficialii trebuie sa foloseasca numele de familie cand se adreseaza jucatorilor.

3.6 Marcatorul:
3.6.1 trebuie sa anunte meciul, sa prezinte fiecare joc si sa anunte rezultatul fiecarui joc si meci (vezi anexa 2);
3.6.2 trebuie sa faca anunturile de „fault,” „jos”, „out”, „not up” sau „stop”, dupa caz;
3.6.3 trebuie sa nu faca niciun anunt daca nu e sigur de un anumit serviciu sau retur;
3.6.4 trebuie sa anunte fara intarziere scorul la finalul unei reprize, incepand cu scorul jucatorului aflat la serviciu, precedat de „hand out” cand are loc schimbarea jucatorilor la serviciu;
3.6.5 trebuie sa repete decizia Arbitrului dupa cererea de rejucare a unui jucator si apoi sa anunte scorul;
3.6.6 trebuie sa astepte decizia Arbitrului dupa apelul unui jucator impotriva unui anunt facut de Marcator sau a lipsei unui anunt din partea acestuia, apoi sa anunte scorul;
3.6.7 trebuie sa faca anuntul pentru „Minge de Joc” cand un jucator se afla la 1 punct de castigarea unui joc sau „Minge de Meci” cand un jucator este la 1 punct de castigarea meciului;
3.6.8 trebuie sa anunte „10-egal: un jucator trebuie sa castige la diferenta de 2 puncte” cand scorul ajunge la 10-egal pentru prima data intr-un meci.

3.7 Arbitrul, a carui decizie este finala:
3.7.1 trebuie sa amane meciul daca terenul nu este satisfacator pentru joc sau poate suspenda jocul daca meciul este deja in desfasurare si, la reluarea
jocului, va permite pastrarea scorului;
3.7.2 trebuie sa permita rejucarea unei mingi daca, fara a fi vina niciunuia dintre jucatori, o modificare in conditiile de teren afecteaza o repriza;
3.7.3 poate acorda meciul in favoarea jucatorului al carui oponent nu este prezent pe teren, gata de joc, la momentul stipulat in regulile competitiei;
3.7.4 trebuie sa decida asupra tuturor aspectelor, inclusiv asupra tuturor cererilor de rejucare si a tuturor apelurilor impotriva anunturilor sau a lipsei unui anunt din partea Marcatorului;
3.7.5 trebuie sa decida imediat, daca nu este de acord cu anuntul Marcatorului sau cu lipsa unui anunt din partea acestuia, chiar oprind jocul daca este necesar;
3.7.6 trebuie sa corecteze imediat scorul, daca Marcatorul il anunta incorect, chiar oprind jocul daca este necesar;
3.7.7 trebuie sa impuna toate regulile cu privire la timp, anuntand „15 secunde”, „jumatatea timpului” si „timpul a expirat”, dupa caz;

Nota: Este responsabilitatea jucatorilor sa stea suficient de aproape sa auda aceste anunturi.

3.7.8 trebuie sa ia decizia cuvenita daca mingea loveste un jucator (vezi Regula 9: Mingea care loveste un jucator);
3.7.9 poate permite o rejucare daca nu se poate decide asupra unui apel impotriva anuntului sau a lipsei unui anunt din partea Marcatorului;
3.7.10 trebuie sa ceara clarificari jucatorului daca este nesigur cu privire la motivul unei cereri de rejucare sau al un apel;
3.7.11 isi poate justifica deciziile;
3.7.12 trebuie sa anunte toate deciziile suficient de tare incat sa fie auzite de jucatori, Marcator si spectatori;
3.7.13 trebuie sa aplice Regula 15 (Conduita) in cazul in care comportamentul unui jucator este inacceptabil;
3.7.14 trebuie sa suspende jocul in cazul in care comportamentul oricarei persoane, alta decat jucatorul, este perturbator sau ofensator, pana ce comportamentul respectiv inceteaza sau persoana ofensatoare paraseste
spatiul terenului.

Reguli Squash: 4. INCALZIREA  
4.1 La inceputul meciului, jucatorii ies impreuna pe teren pentru a incalzi mingea maximum 5 minute. Dupa 2½ minute, jucatorii trebuie sa schimbe locurile (jumatatile de teren), daca nu au facut-o deja.
4.2 Jucatorii trebuie sa aiba oportunitati egale de a lovi mingea. Jucatorul care monopolizeaza mingea o perioada nerezonabila de timp realizeaza o incalzire nedreapta si trebuie aplicata Regula 15 (Conduita).

Reguli Squash: 5. SERVICIUL  
5.1 Jucatorul care castiga tragerea la sorti este primul la serviciu.
5.2 La inceputul fiecarui joc si dupa fiecare schimbare de serviciu, jucatorul aflat la serviciu alege din ce careu va executa serviciul. Atat timp cat ramane la serviciu, jucatorul trebuie sa execute serviciul din careuri alternative.
5.3 Daca o repriza se finalizeaza cu o rejucare, jucatorul aflat la serviciu trebuie sa serveasca din nou din acelasi.
5.4 Daca jucatorul aflat la serviciu se muta in careul de servire gresit sau daca oricare dintre jucatori este nesigur ce careu de servire e corect, Marcatorul trebuie sa ii informeze care este careul de servire corect.
5.5 Daca exista dispute cu privire la careul corect, Arbitrul decide.
5.6 Dupa ce Marcatorul anunta scorul, ambii jucatori trebuie sa reia jocul fara intarzieri nejustificate. Totusi, cel care se afla la servire nu trebuie sa execute serviciul inainte ca acela care se afla la primire sa fie gata.

5.7 Un serviciu este bun daca:
5.7.1 jucatorul aflat la serviciu elibereaza sau arunca mingea din mana sau cu racheta si o loveste corect la prima incercare sau la o incercare ulterioara inainte ca aceasta sa atinga orice altceva; si
5.7.2 in momentul in care jucatorul aflat la serviciu loveste mingea, are un picior in contact cu solul in interiorul careului de servire, fara ca vreo parte a piciorului respectiv sa atinga vreo linie a careului respectiv; si
5.7.3 mingea este proiectata direct în peretele frontal si il loveste intre linia de serviciu si linia de out, dar nu atinge peretele frontal si peretii laterali in acelasi timp; si
5.7.4 cu exceptia cazului in care este lovita prin voleu de jucatorul aflat la primire, mingea ricoseaza prima data in sfertul de teren opus fara a atinge nicio linie; si
5.7.5 mingea nu e servita in out.

5.8 Serviciul neconform cu Regula 5.7 constituie fault si cel care se afla la primire castiga repriza.

Nota: Serviciul care loveste linia de serviciu, linia scurta sau linia de la centrul terenului sau orice linie care delimiteaza marginea terenului constituie fault.

5.9 Daca jucatorul aflat la serviciu elibereaza sau arunca mingea dar nu face nicio incercare de a o lovi nu constituie serviciu si jucatorul aflat la serviciu poate relua serva.
5.10 Se permite o rejucare daca acel jucator care se afla la primire nu este gata sa returneze mingea si nu incearca sa o faca. Totusi, daca serviciul este fault, jucatorul aflat la serviciu pierde rally-ul.
5.11 Daca jucatorul aflat la serviciu executa serviciul din careul gresit si jucatorul aflat la serviciu castiga rally-ul, acesta ramane valabil si apoi jucatorul aflat la serviciu va executa serviciul din careul alternativ.
5.12 Jucatorul aflat la serviciu nu trebuie sa execute serviciul inainte ca Marcatorul sa anunte scorul, iar Marcatorul trebuie sa il anunte fara intarziere. Intr-un asemenea caz, Arbitrul trebuie sa opreasca jocul si sa dea celui aflat la serviciu instructiunea de a astepta pana dupa anuntarea scorului.

Reguli Squash: 6. MODUL DE JOC   
6.1 Daca serviciul este valid, jocul continua atata vreme cat retururile sunt bune sau pana ce unul dintre jucatori solicita o rejucare sau face un apel sau unul dintre Oficiali face un anunt sau mingea loveste un jucator, echipamentul lui sau racheta celui care nu este la lovire.

6.2 Returul de minge este valid daca mingea:
6.2.1 este lovita corect inainte ca aceasta sa sara de doua ori pe podea; si
6.2.2 nu loveste niciun jucator, echipamentele sau rachetele lor, loveste peretele frontal, fie direct sau dupa ce loveste orice alt perete / alti pereti deasupra zonei tin si sub linia de out, fara sa fi atins in prealabil podeaua; si
6.2.3 ricoseaza din peretele frontal fara a atinge zona tin; si
6.2.4 nu este in out.

Reguli Squash: 7. INTERVALELE  
7.1 Se permite un maxim de 90 de secunde intre finalul incalzirii si inceputul jocului si intre jocuri.
7.2 Jucatorii trebuie sa fie gata sa reia jocul la finalul fiecarui interval, dar jocul se poate relua si mai devreme daca ambii sunt de acord.
7.3 Se permite un maxim de 90 de secunde pentru schimbarea echipamentului deteriorat, ceea ce include ochelari, echipament de protectie pentru ochi sau lentile de contact dislocate. Jucatorul trebuie sa finalizeze schimbarea echipamentului cat mai rapid posibil sau trebuie aplicata Regula 15 (Conduita).
7.4 Intervalele in caz de accidentare sau sangerare sunt specificate in Regula 14 (Accidentare).
7.5 Pe durata oricarui interval, fiecare dintre cei doi jucatori poate lovi mingea.

Reguli Squash: 8. INTERFERENTE  
8.1 Dupa finalizarea unei urmariri rezonabile, jucatorul trebuie sa depuna toate eforturile pentru a elibera spatiul, astfel incat atunci cand mingea ricoseaza din peretele frontal, oponentul are:
8.1.1 o vedere justa asupra mingii pe traiectul de ricosare din peretele frontal; si
8.1.2 acces direct neobstructionat la minge; si
8.1.3 spatiul de executare a unui balans rezonabil pentru lovirea mingii; si
8.1.4 libertatea de a lovi si a trimite mingea in orice parte a intregului perete lateral.

Interferenta are loc atunci cand un jucator nu ofera oponentului toate aceste cerinte.

8.2 Daca jucatorul aflat la lovire considera ca a avut loc o interferenta, el poate opri jocul si poate cere o rejucare, de preferat spunand „Rejucare, va rog”. Cererea trebuie facuta fara intarzieri nejustificate.

Note:
• Inainte de a accepta orice forma de cerere, Arbitrul trebuie sa se convinga ca jucatorul solicita intr-adevar o rejucare.
• Cererea de rejucare include si o cerere pentru fault (stroke).
• In mod normal, numai jucatorul aflat la lovire poate cere o rejucare din motiv de interferenta. Totusi, daca jucatorul care nu se afla la lovire solicita o rejucare din motiv de lipsa de acces inainte ca mingea sa fi atins peretele frontal, cererea se poate lua in considerare chiar daca jucatorul inca nu a ajuns sa fie la lovire.

8.3 Daca Arbitrul este nesigur cu privire la motivul unei cereri, el trebuie sa solicite jucatorului o explicatie.
8.4 Arbitrul poate permite o rejucare sau poate acorda fault (stroke) fara sa se fi formulat o cerere in acest sens, chiar si oprind jocul daca este necesar, mai ales din motive de siguranta.
8.5 Daca cel aflat la lovire loveste mingea si oponentul solicita o rejucare, dar mingea ajunge jos sau in out, oponentul castiga rally-ul.

8.6 General:
Urmatoarele prevederi se aplica tuturor formelor de interferenta:

8.6.1 daca nu a existat nici interferenta si nici teama rezonabila de accidentare, nu se permite rejucarea;
8.6.2 daca a existat o interferenta, dar jucatorul aflat la lovire nu ar fi putut executa un retur bun, nu se permite rejucarea;
8.6.3 daca cel aflat la lovire a jucat indiferent de interferenta si apoi a solicitat o rejucare, nu se permite rejucarea;
8.6.4 daca a existat o interferenta, dar aceasta nu a impiedicat jucatorul aflat la lovire sa vada mingea si sa ajunga la ea pentru a executa un retur bun, aceasta constituie interferenta minima si nu se permite rejucarea;
8.6.5 daca jucatorul aflat la lovire ar fi putut executa un retur bun, dar oponentul nu a depus toate eforturile sa evite interferenta, se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire;
8.6.6 daca a existat o interferenta, oponentul a depus toate eforturile sa o evite, iar cel aflat la lovire ar fi putut executa un retur bun, se permite rejucarea;
8.6.7 daca a existat o interferenta si jucatorul aflat la lovire ar fi executat un retur castigator, se acorda fault in favoarea celui aflat la lovire.

In plus fata de Regula 8.6, prevederile urmatoare se aplica in situatii specifice.

8.7 Vedere justa
Vedere justa inseamna timpul suficient pentru jucator sa vizualizeze mingea si sa se pregateasca sa o loveasca in traiectul ei dupa ricosarea de peretele frontal.

8.7.1 Daca jucatorul aflat la lovire solicita o rejucare din motiv de lipsa a vederii juste a mingii in traiectul acesteia de retur dinspre peretele frontal, se aplica prevederile de la 8.6.

8.8 Acces direct
Daca jucatorul aflat la lovire solicita o rejucare din motiv de lipsa a accesului direct la minge, atunci:
8.8.1 daca a existat o interferenta, dar jucatorul aflat la lovire nu a depus toate eforturile sa ajunga la ea si sa o joace, nu se permite rejucarea;

Nota:
Orice efort de a ajunge la minge si a juca nu trebuie sa includa contactul cu oponentul. Daca are loc orice contact care ar fi putut fi evitat, trebuie aplicata Regula 15 (Conduita).

8.8.2 daca jucatorul aflat la lovire a avut acces direct, in schimb a ales o cale indirecta de a ajunge la minge si apoi a solicitat rejucarea din motiv de interferenta, nu se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care se aplica
Regula 8.8.3;
8.8.3 daca jucatorul aflat la lovire s-a aflat pe picior gresit, dar a demonstrat abilitatea de a se redresa si a executa un retur bun si apoi s-a confruntat cu o interferenta, se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care jucatorul aflat la lovire ar fi executat un retur castigator, caz in care se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire.

8.9 Balansul rachetei
Balansul rezonabil include un balans rezonabil pe spate, lovirea mingii si o urmarire rezonabila. Balansul pe spate al jucatorului aflat la lovire si urmarirea sunt rezonabile atat timp cat nu se extind mai mult decat e necesar.

Daca jucatorul aflat la lovire solicita o rejucare din motiv de interferenta cu balansul, atunci:
8.9.1 daca balansul a fost afectat de un contact subtil cu oponentul, care a depus toate eforturile sa evite interferenta, se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care jucatorul aflat la lovire ar fi executat un retur castigator, caz in care se acorda fault in favoarea celui aflat la lovire;
8.9.2 daca s-a impiedicat balansul prin contactul cu oponentul, se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire, chiar daca oponentul a depus toate eforturile sa evite interferenta.

8.10 Balans excesiv
8.10.1 Daca jucatorul aflat la lovire a cauzat interferenta prin utilizarea unui balans excesiv, nu se permite rejucarea.
8.10.2 Daca a existat o interferenta, dar jucatorul aflat la lovire si-a exagerat balansul in tentativa de a castiga un fault in favoarea sa, se permite rejucarea.
8.10.3 Balansul excesiv al jucatorului aflat la lovire poate contribui la interferenta, care sa afecteze oponentul cand vine randul acestuia sa joace, caz in care oponentul poate solicita o rejucare.

8.11 Libertatea de a trimite mingea în orice parte a intregului perete frontal
Daca jucatorul aflat la lovire se abtine sa loveasca mingea din cauza interferentei la peretele frontal si solicita o rejucare, atunci:
8.11.1 daca a existat o interferenta si in traiectul ei direct catre peretele frontal mingea ar fi lovit celalalt jucator, se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire, cu exceptia cazului in care cel aflat la lovire s-a rotit sau a facut o incercare ulterioara, caz in care se permite rejucarea;
8.11.2 daca mingea ar fi lovit mai intai celalalt jucator si apoi un perete lateral inainte de a ajunge la peretele frontal, se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care returul ar fi fost un retur castigator, caz in care se acorda fault in favoarea celui aflat la lovire; sau
8.11.3 daca mingea ar fi lovit mai intai peretele lateral si apoi celalalt jucator inainte de a ajunge la peretele frontal, se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care returul ar fi fost un retur castigator, caz în care se acorda
fault in favoarea celui aflat la lovire.

8.12 Incercari ulterioare
Daca jucatorul aflat la lovire solicita o rejucare din motiv de interferenta, in timp ce face o incercare ulterioara de a lovi mingea si ar fi putut executa un retur bun, atunci:
8.12.1 daca jucatorul care nu se afla la lovire nu a avut timp sa evite interferenta, se permite rejucarea.

8.13 Rotirea
Rotirea este actiunea jucatorului care loveste sau se afla in pozitia de a lovi mingea in lateral spre dreapta dupa ce mingea a trecut dincolo de el spre stanga sau invers, fie ca jucatorul se roteste fizic sau nu.

Daca jucatorul aflat la lovire se confrunta cu o interferenta in timpul rotirii si ar fi putut executa un retur bun, atunci:
8.13.1 daca balansul a fost impiedicat, chiar daca oponentul a depus toate eforturile sa evite interferenta, se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire;
8.13.2 daca jucatorul care nu se afla la lovire nu a avut timp sa evite interferenta, se permite rejucarea;
8.13.3 daca jucatorul aflat la lovire ar fi putut lovi mingea fara sa se roteasca, dar s-a rotit pentru a crea oportunitatea de a solicita o rejucare, nu se permite rejucarea.
8.13.4 cand jucatorul aflat la lovire se roteste, Arbitrul trebuie intotdeauna sa ia in considerare daca actiunea a fost periculoasa si sa decida in consecinta.

Reguli Squash: 9. MINGEA CARE LOVESTE JUCATORII  
9.1 Daca mingea, pe traiectul spre peretele frontal, loveste jucatorul care nu se afla la lovire sau racheta ori echipamentul acestuia, jocul trebuie oprit; apoi:
9.1.1 daca returul nu ar fi fost bun, jucatorul care nu s-a aflat la lovire castiga rally-ul;
9.1.2 daca returul se ducea direct in peretele frontal si daca jucatorul aflat la lovire a facut o prima incercare fara sa se fi rotit, se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire;
9.1.3 daca mingea a lovit sau ar fi lovit orice alt perete inainte de a ajunge la peretele frontal si jucatorul aflat la lovire nu s-a rotit, se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care returul ar fi fost un retur castigator, caz in care se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire;
9.1.4 daca jucatorul aflat la lovire nu s-a rotit dar a facut o incercare ulterioara, se permite rejucarea;
9.1.5 daca jucatorul aflat la lovire s-a rotit, se acorda fault in favoarea jucatorului care nu s-a aflat la lovire, cu exceptia cazului in care cel care nu se afla la lovire a executat o miscare deliberata de a intercepta mingea, caz in care se acorda fault in favoarea jucatorului aflat la lovire.

9.2 Daca mingea, pe traiectul de intoarcere de la peretele frontal, loveste un jucator inainte de a sari de doua ori pe podea, jocul trebuie oprit; apoi:
9.2.1 daca mingea loveste jucatorul care nu se afla la lovire sau racheta acestuia, inainte ca jucatorul care se afla la lovire sa fi incercat sa loveasca mingea si nu s-a petrecut nicio interferen.a, jucatorul aflat la lovire castiga
rally-ul, cu exceptia cazului in care pozitia jucatorului aflat la lovire a cauzat lovirea celuilalt jucator, caz in care se permite rejucarea;
9.2.2 daca mingea loveste jucatorul care nu se afla la lovire sau racheta acestuia, dupa ce jucatorul aflat la lovire a executat una sau mai multe incercari de a lovi mingea, se permite rejucarea, cu conditia ca jucatorul
aflat la lovire sa fi executat un retur bun. Altfel, jucatorul care nu se afla la lovire castiga rally-ul;
9.2.3 daca mingea loveste jucatorul aflat la lovire si nu exista nicio interferenta, jucatorul care nu se afla la lovire castiga rally-ul. Daca a avut loc o interferenta, se aplica Regula 8 (Interferente).

9.3 Daca jucatorul aflat la lovire loveste celalalt jucator cu mingea, Arbitrul trebuie sa ia in considerare daca actiunea a fost periculoasa si sa decida in consecinta.

Reguli Squash: 10. APELURI  
10.1 Oricare dintre cei doi jucatori poate opri jocul in timpul reprizei si sa faca apel impotriva oricarei lipse de anunt din partea Marcatorului spunand „Apel, va rog”.
10.2 Cel care pierde un rally poate face apel impotriva oricarui anunt sau a oricarei lipse de anunt din partea Marcatorului, spunand „Apel, va rog”.
10.3 Daca Arbitrul este nesigur cu privire la ce retur se face apel, acesta trebuie sa solicite clarificari. Daca exista mai mult de un apel, Arbitrul trebuie sa le ia pe fiecare in considerare.
10.4 Dupa ce s-a servit mingea, niciunul dintre jucatori nu mai poate face apel impotriva a orice s-a petrecut inainte de serviciul respectiv, cu exceptia cazului de minge deteriorata.
10.5 La finalul unui joc, orice apel cu privire la ultima repriza trebuie facut imediat.

10.6 Ca raspuns la un apel impotriva unui anunt sau a lipsei unui anunt din partea Marcatorului, Arbitrul:
10.6.1 daca anuntul Marcatorului sau lipsa unui anunt din partea acestuia a fost corect(a), trebuie sa permita validitatea rezultatului rally-ului; sau
10.6.2 daca anuntul Marcatorului a fost incorect, trebuie sa permita rejucarea, cu exceptia cazului in care anuntul Marcatorului a intrerupt un retur castigator al oricaruia dintre jucatori, caz in care va acorda rally in favoarea jucatorului respectiv; sau
10.6.3 daca Marcatorul nu a facut niciun anunt cu privire la un serviciu sau retur care nu a fost bun, trebuie sa acorde rally-ul in favoarea celuilalt jucator; sau
10.6.4 daca Arbitrul este nesigur daca un serviciu a fost bun sau nu, trebuie sa permita o rejucare; sau
10.6.5 daca Arbitrul este nesigur daca un retur a fost bun sau nu, va trebui sa permita o rejucare, cu exceptia cazului in care anuntul Marcatorului a intrerupt un retur castigator al celuilalt jucator, caz in care va trebui sa
acorde rally-ul in favoarea jucatorului respectiv.

10.7 Decizia Arbitrului este finala in toate cazurile.

Reguli Squash: 11. MINGEA  
11.1 Daca mingea se deterioreaza in timpul unui rally, se permite o rejucare a rally-ului respectiv.
11.2 Daca un jucator opreste jocul pentru a face apel cu privire la faptul ca mingea este deteriorata si se descopera ca mingea nu este deteriorata, jucatorul respectiv pierde rally-ul.
11.3 Daca jucatorul aflat la primire, inainte de a incerca sa returneze serviciul, face apel cu privire la faptul ca mingea este deteriorata si se constata ca mingea este deteriorata, Arbitrul, daca este nesigur cand s-a deteriorat, trebuie sa permita rejucarea rally-ului anterior.
11.4 Jucatorul care doreste sa faca un apel la finalul unui joc cu privire la faptul ca mingea este deteriorata, trebuie sa il faca imediat si inainte de a parasi terenul.
11.5 Mingea trebuie schimbata daca ambii jucatori sunt de acord sau daca Arbitrul este de acord cu cererea formulata de unul dintre jucatori.
11.6 Daca s-a inlocuit mingea sau daca jucatorii reiau meciul dupa o intarziere, jucatorii pot incalzi mingea. Jocul se reia cand ambii jucatori sunt de acord sau la discretia Arbitrului, oricare situatie intervine mai devreme. 11.7 Mingea trebuie sa ramana pe teren tot timpul, cu exceptia cazului in care Arbitrul permite indepartarea acesteia.
11.8 Daca mingea ramane impanata in orice parte a terenului, se permite rejucarea.
11.9 Se poate permite rejucarea daca mingea atinge orice articol de pe teren.
11.10 Nu se permite nicio rejucare pentru ricoseu neobisnuit.



Reguli Squash: 12. DISTRAGEREA ATENTIEI  
12.1 Oricare jucator poate solicita o rejucare din cauza distragerii atentiei, dar trebuie sa o faca imediat.

12.2 Daca distragerea atentiei a fost cauzata de unul dintre jucatori, atunci:
12.2.1 daca a fost accidentala, se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care a fost intrerupt returul castigator al unuia dintre jucatori, caz in care rally-ul se acorda in favoarea jucatorului respectiv;
12.2.2 daca a fost cu intentie, trebuie aplicata Regula 15 (Conduita).

12.3 Daca distragerea atentiei nu a fost cauzata de unul dintre jucatori, se permite rejucarea, cu exceptia cazului in care s-a intrerupt returul castigator al unuia dintre jucatori, caz in care rally-ul se acorda in favoarea jucatorului respectiv.
12.4 La unele evenimente, pot avea loc reactii ale publicului in timpul jocului. Pentru a incuraja placerea spectatorilor, Regula 12.3 se poate suspenda si daca se aude un zgomot subit din public, se asteapta ca jucatorii sa continue jocul iar arbitrii nu vor cere spectatorilor sa pastreze linistea.
Totusi, jucatorului care se opreste din joc si solicita o rejucare din cauza unui zgomot puternic sau izolat din afara terenului i se poate permite o rejucare din motiv de distragere a atentiei.

Reguli Squash: 13. OBIECTE CAZUTE  
13.1 Jucatorul care scapa o racheta din mana, o poate ridica si juca mai departe, cu exceptia cazului in care mingea atinge racheta sau are loc distragerea atentiei sau Arbitrul aplica o Penalizare pentru Comportament.
13.2 Jucatorul aflat la lovire care scapa racheta din mana din cauza interferentei poate solicita o rejucare.
13.3 Jucatorul care nu se afla la lovire si care scapa racheta din mana din cauza contactului in timp ce jucatorul aflat la lovire depune eforturi sa ajunga la minge poate solicita o rejucare si se aplica Regula 12 (Distragerea atentiei).

13.4 Daca orice obiect, altul decat racheta unui jucator, cade pe podea in timpul unui rally, jocul trebuie oprit; apoi:
13.4.1 daca obiectul a cazut de la unul dintre jucatori fara sa fi avut niciun contact cu oponentul, oponentul castiga rally-ul;
13.4.2 daca obiectul a cazut de la un jucator din cauza contactului cu oponentul, se permite o rejucare, cu exceptia cazului in care jucatorul aflat la lovire a executat un retur castigator sau solicita o rejucare din motiv de
interferenta, caz in care se aplica Regula 8 (Interferente);
13.4.3 daca obiectul cade din alta sursa si nu de la un jucator, se permite o rejucare, cu exceptia cazului in care
13.4.4 s-a intrerupt returul castigator al jucatorului aflat la lovire, caz in care rally-ul se acorda in favoarea celui aflat la lovire;
13.4.5 daca obiectul nu a fost observat pana la finalul rally-ului si nu a avut niciun efect asupra rezultatului acesteia, rezultatul rally-ului este valabil.

Reguli Squash: 14 BOALA, ACCIDENTARE SI SANGERARE  
14.1 Boala
14.1.1 Jucatorul care sufera de o boala care nu implica nici accidentarea si nici sangerarea, trebuie fie sa continue imediat jocul, fie sa cedeze jocul in desfasurare si sa ia un interval de 90 de secunde intre jocuri pentru recuperare. Aceasta include afectuni precum crampe, greata si dificultati in respiratie, precum si astm. Numai un singur joc se poate ceda. Jucatorul trebuie fie sa reia jocul, fie sa cedeze meciul.
14.1.2 Daca voma unui jucator sau alte actiuni cauzeaza ca terenul sa nu mai poata fi folosit pentru joc, meciul se acorda in favoarea oponentului.

14.2 Accidentarea
Arbitrul:
14.2.1 daca nu este convins ca accidentarea e reala, trebuie sa recomande jucatorului sa decida daca va relua imediat jocul sau va ceda jocul in desfasurare si va lua un interval de 90 de secunde intre jocuri si apoi va relua meciul sau va ceda meciul. Se poate ceda numai 1 joc;
14.2.2 daca este convins ca accidentarea e reala, trebuie sa consilieze ambii jucatori asupra categoriei de accident si de timpul permis pentru recuperare. Timpul de recuperare este permis numai atunci cand are loc accidentarea;
14.2.3 daca este convins ca e o recurenta a unei accidentari suferite anterior in timpul meciului, trebuie sa recomande jucatorului sa decida daca va relua imediat jocul sau va ceda jocul in desfasurare si va lua un interval de 90 de secunde intre jocuri sau va ceda meciul. Se poate ceda numai 1 joc.

Nota: Jucatorul care cedeaza un joc isi pastreaza toate punctele deja inscrise.

14.3 Categorii de accidente:
14.3.1 Autovatamare: acolo unde accidentarea este rezultatul propriilor actiuni ale jucatorului. Aceasta include rupturile musculare sau luxatiile sau vanataile rezultate din coliziunea cu un perete sau cazaturi.
Jucatorului i se permit 3 minute pentru recuperare si, daca dupa aceea nu este gata sa reia meciul, trebuie sa cedeze jocul respectiv si sa ia un interval de 90 de secunde dintre jocuri pentru recuperare ulterioara. Se poate ceda numai un joc. Apoi jucatorul trebuie sa reia jocul sau sa cedeze meciul.

14.3.2 La care a contribuit si celalalt jucator: acolo unde accidentarea este rezultatul unei actiuni accidentale a ambilor jucatori.
Jucatorului ranit i se permit 15 minute pentru recuperare. Perioada se poate prelungi cu alte 15 minute, la discretia Arbitrului. Daca dupa aceea jucatorul nu poate continua jocul, meciul se decide in favoarea oponentului. Scorul de la finalul reprizei în care a avut loc accidentarea ramane valabil.

14.3.3 Provocat de oponent: acolo unde accidentarea este cauzata numai de oponent.
14.3.3.1 Acolo unde ranirea este cauzata accidental de oponent, trebuie aplicata Regula 15 (Conduita). Jucatorului accidentat i se permit 15 minute pentru recuperare. Daca dupa aceea nu poate relua jocul, meciul este decis in favoarea jucatorului accidentat.
14.3.3.2 Acolo unde accidentarea este cauzata de jocul periculos sau actiunea intentionata a oponentului, daca jucatorul accidentat necesita o perioada de recuperare, meciul este decis in favoarea jucatorului accidentat. Daca jucatorul accidentat poate continua jocul fara intarziere, trebuie aplicata Regula 15 (Conduita).

14.4 Sangerarea
14.4.1 Oricand are loc sangerarea, jocul trebuie intrerupt iar jucatorul trebuie sa paraseasca terenul si sa isi ingrijeasca rana. Se permite o perioada rezonabila pentru tratament. Jocul se poate relua numai dupa ce sangerarea a fost oprita si, cand este posibil, rana a fost acoperita.
14.4.2 Daca sangerarea a fost cauzata accidental de catre oponent, trebuie aplicata Regula 15 (Conduita).
14.4.3 Daca sangerarea este rezultatul jocului periculos sau actiunii intentionate a oponentului, meciul se acorda in favoarea jucatorului accidentat.
14.4.4 Jucatorul care nu poate opri sangerarea in cadrul intervalului permis trebuie fie sa cedeze 1 joc si sa ia un interval de 90 de secunde si apoi sa reia meciul sau sa il cedeze.
14.4.5 Daca sangele este din nou vizibil in timpul jocului, nu se mai permite nicio perioada de recuperare si jucatorul trebuie sa cedeze jocul in desfasurare si sa foloseasca intervalul de 90 de secunde dintre jocuri pentru tratament ulterior. Daca sangerarea nu a fost oprita, jucatorul trebuie sa cedeze meciul.
14.4.6 Terenul trebuie curatat si echipamentul patat de sange trebuie schimbat.

14.5 Jucatorul ranit poate relua jocul inainte de finalul oricarei perioade acordate pentru recuperare. Ambilor jucatori trebuie sa li se acorde perioade rezonabile pentru a se pregati in vederea reluarii jocului.

14.6 Este intotdeauna decizia jucatorului accidentat daca va relua sau nu jocul.

Reguli Squash: 15. CONDUITA  
15.1 In plus fata de acest Regulament, jucatorii trebuie sa se conformeze oricaror alte regulamente de turneu.
15.2 Jucatorii nu au voie sa plaseze niciun obiect pe teren.
15.3 Jucatorii nu au voie sa paraseasca terenul in timpul jocului fara permisiunea Arbitrului.
15.4 Jucatorii nu au voie sa solicite schimbarea niciunui Oficial.
15.5 Jucatorii nu trebuie sa se comporte intr-o maniera nedreapta, periculoasa, abuziva, ofensatoare sau in orice alt mod in detrimentul sportului.

15.6 In cazul in care comportamentul unui jucator este inacceptabil, Arbitrul trebuie sa penalizeze jucatorul, chiar oprind jocul daca este necesar. Comportamentul inacceptabil include, dar nu se limiteaza la:
15.6.1 obscenitati auditive sau vizuale;
15.6.2 abuz verbal, fizic sau de orice alta forma;
15.6.3 contact fizic nedorit, care include impingerea adversarului;
15.6.4 mod de joc periculos, inclusiv balansul excesiv al rachetei;
15.6.5 opozitia fata de un Oficial;
15.6.6 abuzul echipamentului sau al terenului;
15.6.7 incalzire inechitabila;
15.6.8 amanarea jocului, inclusiv revenirea cu intarziere pe teren;
15.6.9 distragerea deliberata a atentiei;
15.6.10 primirea de sfaturi de la antrenori in timpul jocului.

15.7 Jucatorului care se face vinovat de o abatere i se poate da un Avertisment pentru Comportament sau poate fi penalizat cu un Fault pentru Comportament, un Joc pentru Comportament sau un Meci pentru Comportament, in functie de gravitatea abaterii.
15.8 Arbitrul poate impune mai mult de un avertisment, fault sau joc unui jucator pentru o abatere ulterioara similara, cu conditia ca orice penalizare de acest gen sa nu fie mai putin severa decat penalizarea anterioara primita pentru aceeasi abatere.
15.9 Avertismentul sau penalizarea pot fi impuse de Arbitru in orice moment, inclusiv in timpul perioadei de incalzire si dupa finalul meciului.

15.10 Daca Arbitrul:
15.10.1 opreste jocul pentru a emite un Avertisment pentru Comportament, se permite rejucarea;
15.10.2 opreste jocul pentru a acorda un Fault pentru Comportament, Faultul respectiv pentru Comportament devine rezultatul rally-ului;
15.10.3 acorda un Fault pentru Comportament dupa finalul unui rally, rezultatul rally-ului ramane valabil si Faultul pentru Comportament se adauga la scor fara schimbarea careului de servire;
15.10.4 acorda un Joc pentru Comportament, jocul respectiv este cel in desfasurare sau urmatorul, daca nu se desfasoara un joc. In cel de-al doilea caz, intervalul aditional de 90 de secunde nu se mai aplica;
15.10.5 acorda un Joc pentru Comportament sau un Meci pentru Comportament, jucatorul contravenient retine toate punctele sau jocurile pe care le-a castigat deja;

15.11 Cand se impune o Penalizare pentru Comportament, Arbitrul trebuie sa completeze toata documentatia necesara.

Reguli Squash: ANEXA 1 – DEFINITII  
APEL (APPEAL) – Solicitarea unui jucator ca Arbitrul sa revizuiasca un anunt al Marcatorului sau lipsa unui anunt din partea acestuia sau pentru a face un apel ca mingea este deteriorata.

INCERCARE (ATTEMPT) – Orice miscare anterioara a rachetei spre minge. Balansul fals constituie de asemenea incercare, dar pregatirea rachetei doar cu un balans pe spate si fara o miscare anterioara nu constituie incercare.

CAREU,
CAREU DE SERVIRE (SERVICE BOX) – O zona patrata de pe ambele laturi ale terenului, delimitata de linia scurta, un perete lateral si de 2 alte linii, de unde serveste jucatorul aflat la serviciu.

CORECT (CORRECTLY) – Cand mingea este atinsa cu racheta, tinuta in mana, nu mai mult de o data, si fara a avea contact de durata cu racheta.

JOS (DOWN) – Un retur care loveste zona de tin sau podeaua inainte de a ajunge la peretele frontal sau loveste peretele frontal si apoi zona de tin.

VEDERE JUSTA (FAIR VIEW) – Timpul suficient pentru a vedea mingea si a se pregati sa o loveasca atunci cand revine dinspre peretele frontal.

FAULT – Un serviciu care nu este bun.

INCERCARE (FURTHER ATTEMPT) – O incercare ulterioara din partea jucatorului aflat la lovire de a  servi sau de a returna o minge aflata in joc, dupa ce a executat deja una sau mai multe incercari.

SET (GAME) – Parte a unui meci. Un jucator trebuie sa castige 3 seturi pentru a castiga un meci de 5 seturi si 2 seturi pentru a castiga un meci de 3 seturi.

RETUR BUN (GOOD RETURN) – Un retur executat corect, care ajunge la peretele frontal fie direct, fie dupa ce loveste un alt perete sau alti pereti fara a iesi in afara terenului si care loveste peretele frontal deasupra zonei tin si sub linia de out.

HAND OUT – Schimbarea jucatorilor la serviciu.

REJUCARE (LET)  – Rezultatul unui rally prin care niciunul dintre jucatori nu castiga. Jucatorul aflat la serviciu serveste din nou din acelasi careu de servire.

MECI (MATCH) – Concursul complet, inclusiv incalzirea.

NOT UP – Un retur:
– pe care un jucator nu il executa corect; sau
– in care mingea sare mai mult de o data pe podea inainte de a fi lovita; sau
– in care mingea atinge jucatorul aflat la lovire sau echipamentul acestuia.

OUT – Un retur care:
– loveste peretele pe sau deasupra liniei de out; sau
– loveste orice accesoriu aflat deasupra liniei de out; sau
– loveste marginea de sus a oricarui perete al terenului; sau
– trece pe deasupra unui perete si iese in afara terenului; sau
– trece prin orice accesoriu.

SFERT DE TEREN (QUARTER COURT) – Una din cele doua parti egale ale terenului care sunt delimitate de linia scurta, un perete lateral, peretele din spate si linia de la centrul terenului.

RALLY – Un serviciu bun urmat de unul sau mai multe retururi alternative pana ce unul dintre jucatori nu mai reuseste un retur bun.

JUCATOR LA LOVIRE (STRIKER) – Jucatorul atunci cand se afla la lovire din momentul in care returul oponentului ricoseaza din peretele frontal sau loveste peretele frontal.

TIN – Zona peretelui frontal care acopera in intregime latimea terenului si se intinde de la podea in sus, incluzand linia orizontala inferioara.

ROTIRE (TURNING) – At.iunea jucatorului aflat la lovire care loveste sau este in pozitia de a lovi mingea in lateral spre dreapta dupa ce mingea a trecut in spatele sau in stanga sau invers, fie ca jucatorul aflat la lovire se rasuceste sau nu.

Nota: Luarea pozitiei (pregatirea) de a juca mingea pe o latura si apoi aducerea rachetei in cealalta parte a corpului pentru a lovi mingea de acolo nu constituie nici rotire si nici executarea unei incercari ulterioare.

RETUR CASTIGATOR (WINNING RETURN) – Un retur bun, la care oponentul nu a reusit sa ajunga.

PE PICIOR GRESIT (WRONG FOOTED) – Situatia in care un jucator, anticipand traiectoria mingii, se misca intr-o directie, in timp ce jucatorul aflat la lovire loveste mingea si o trimite intr-o alta directie.

Reguli Squash: ANEXA 2 – ANUNTURILE OFICIALILOR  
2.1 MARCATORUL

JOS (DOWN) – Pentru a indica faptul ca returul unui jucator a atins zona tin sau podeaua inainte de a ajunge la peretele frontal sau a atins peretele frontal si apoi zona tin.

FAULT – Pentru a indica faptul ca un serviciu nu a fost bun.

HAND OUT – Pentru a indica schimbarea jucatorilor la serviciu

NOT UP – Pentru a indica faptul ca un retur:
– nu a fost executat corect; sau
– a sarit de mai multe ori decat o data pe podea inainte ca mingea sa fie lovita; sau
– a atins jucatorul aflat la lovire sau echipamentul acestuia.

OUT – Pentru a indica faptul ca un retur:
– a lovit peretele pe sau deasupra liniei de out; sau
– a lovit orice accesoriu deasupra liniei de out; sau
– a lovit marginea de sus a oricarui perete al terenului; sau
– a trecut peste un perete si a iesit in afara terenului de joc; sau
– a trecut printr-un accesoriu.

10 EGAL: JUCATORUL TREBUIE SA CASTIGE LA O DIFERENTA DE 2 PUNCTE
Pentru a indica la scorul de 10 egal ca unul dintre jucatori trebuie sa conduca la o diferenta de 2 puncte pentru a castiga jocul. Se anunta numai csnd se petrece pentru prima data intr-un meci.

MINGE DE JOC (GAME BALL) – Pentru a indica faptul ca un jucator are nevoie de un punct ca sa castige jocul.

MINGE DE MECI (MATCH BALL) – Pentru a indica faptul ca un jucator are nevoie de un punct ca sa castige meciul.

DA REJUCARE / REJUCARE (YES LET / LET) – Pentru a repeta decizia Arbitrului de a se rejuca o rally-ul.

FAULT IN FAVOAREA (STROKE TO) – Pentru a repeta decizia Arbitrului de a acorda fault in favoarea (unui jucator sau a unei echipe.

FARA REJUCARE (NO LET) – Pentru a repeta decizia Arbitrului de refuzare a unei solicitari de rejucare.

Exemple de anunturi ale Marcatorului
1. Prezentarea meciului:
„X la servire, Y la primire, cel mai bun din 5 seturi, zero-egal.”

2. Ordinea anunturilor:
i) Orice afecteaza scorul (de ex. Fault in favoarea lui Z).
ii) Scorul avand intotdeauna in fata scorul celui aflat la servire.
iii) Comentarii asupra scorurilor (de ex. Minge de joc).

3. Anuntarea scorului:
„Not up. Hand out, 4–3”

„Da, rejucare, 3–4.” – „Yes, Let, 3-4”

„Fault in favoarea lui Z, 10–8, Minge de Joc” – „Stroke To Z, 10-8, Match Game”

„Fault, hand out, 8–3.”

„Not up, 10-egal: jucatorul castiga cu o diferenta de 2 puncte” – „Not Up, 10-all: Player Must Win 2 Points”

“10–8, Minge de Joc” – „10-8, Game Ball”

„13–12, Minge de meci” – „13-12, Match Ball”

4. Finalul unui set:
„11–3, set pentru X. Y conduce 1 set la zero” – „11-3, Game To X. Y Leads 1 Game To Love”

„11–7, set pentru X. Y conduce cu 2 seturi la 1.” – „Game to X. Y Leads 2 Games To 1”

„11 – 8, meci pentru X, 3 seturi la 2, 3–11, 11–7, 6–11, 11– 9, 11– 8” -> „11 – 8, match to X, 3 games to 2, 3–11, 11–7, 6–11, 11– 9, 11– 8.”

5. Inceputul seturilor ulterioare:
„X conduce cu 1 set la zero. Zero-egal” – „X leads 1 game to love. Love-all”

„X conduce cu 2 seturi la 1. Y la serviciu, zero-egal” – „X leads 2 games to 1. Y to serve, love-all”

„2 seturi egal. X la servire, zero-egal” – „2 games all. X to serve, love-all”

2.2 ARBITRUL
CINCISPREZECE SECUNDE (FIFTEEN SECONDS) – Pentru a anunta ca au mai ramas 15 secunde dintr-un interval permis.

JUMATATEA TIMPULUI (HALF-TIME) – Pentru a anunta ca au trecut 2 ½ minute din perioada de incalzire.

REJUCARE / JUCATI O REJUCARE (LET / PLAY A LET) – Pentru a informa ca un rally urmeaza sa fie rejucat in conditiile in care formularea „Da, rejucare” nu se potriveste (de ex. Cand niciunul dintre jucatori nu a solicitat o rejucare).

FARA REJUCARE (NO LET) – Pentru a nu permite o rejucare.

FAULT IN FAVOAREA (STROKE TO) – Pentru a informa asupra acordarii unui fault.

TIMPUL A EXPIRAT (TIME) – Pentru a indica faptul ca a expirat un interval de timp permis.

DA, REJUCARE (YES, LET) – Pentru a permite o rejucare.

AVERTISMENT (CONDUCT WARNING) – Pentru a informa asupra emiterii unui Avertisment pentru Comportament, de ex. :„Avertisment pentru Comportament lui X pentru intarzierea jocului” – „Conduct Warning X for delaying play”

FAULT PENTRU COMPORTAMENT (CONDUCT STROKE) – Pentru a informa asupra emiterii unui Fault pentru Comportament, de ex.: „Comportamentul lui X, Fault in favoarea celuilalt jucator pentru intarzierea jocului” – „Conduct X, Stroke to other player for delay of game”

JOC PENTRU COMPORTAMENT (CONDUCT GAME) – Pentru a informa asupra emiterii unui Joc pentru Comportament, de ex. „Comportament X, joc in favoarea celuilalt jucator pentru abuzarea oponentului” – „Conduct X, Game to other player for abuse of opponent.”

MECI PENTRU COMPORTAMENT (CONDUCT MATCH) – Pentru a informa asupra emiterii unui Meci pentru Comportament, de ex. „Comportament X, Meci in favoarea celuilalt jucator pentru opozitia impotriva Arbitrului” – „Conduct X, Match to other player for dissent to Referee”.

Reguli Squash: ANEXA 3 – SISTEME ALTERNATIVE DE PUNCTAJ  
1. Punct-pe-rally punctaj pana la 15
Regula 2 (Punctaj) se inlocuie.te cu (vezi text cu caractere italice):
2.1 Castigatorul unui rally inregistreaza 1 punct si serveste la inceputul reprizei urmatoare.
2.2 Fiecare set se joaca pana la 15 puncte, cu exceptia cazului in care scorul ajunge la 14-egal, jocul continua pana ce unul dintre jucatori conduce la o diferenta de 2 puncte.
2.3 Meciul este in mod normal cel mai bun din 5 seturi, dar poate fi si cel mai bun din 3 seturi.

2. Punctajul Hand-in/hand-out
Regula 2 (Punctaj) se inlocuieste cu (vezi textul cu caractere italice):
2.1 Jucatorul aflat la servire, la castigarea unui rally, inregistreaza un punct; jucatorul aflat la primire, la castigarea unui rally intra la servire, fara schimbarea scorului.
2.2 Fiecare set se joaca pana la 9 puncte, cu exceptia cazului in care scorul ajunge la 8-egal, jucatorul aflat la primire alege, inainte de serviciul urmator, daca va continua jocul respectiv pana la 9 (cunoscut sub denumirea de „Set 1”) sau pana la 10 (cunoscut sub denumirea de „Set 2”). Jucatorul aflat la primire trebuie sa indice clar alegerea facuta Marcatorului, Arbitrului si oponentului.
2.3 Meciul in mod normal este cel mai bun din 5 seturi, dar poate fi si de cel mai bun din 3 seturi.

…………………..

Reguli Squash: SEMNALE CU MANA

Da, rejucare (Yes, Let) – Degetul mare si degetul aratator asezate in forma de „L”

Fault (Stroke) – Pumn strans.

Fara rejucare (No Let) – Mana intinsa, dreapta, cu palma in jos.

Mingea a fost Down /Not up/Out/Fault – Degetul mare in jos

Mingea a fost buna – Degetul mare in sus

………………….

Reguli Squash: ANEXA 6 – ECHIPAMENT DE PROTECTIE PENTRU OCHI  
Federatia Mondiala de Squash recomanda ca toti jucatorii de Squash sa poarte echipament de protectie pentru ochi, fabricat conform unui Standard National corespunzator, asezat corespunzator peste ochi in orice moment in timpul jocului, inclusiv in timpul incalzirii.

Standardele nationale actuale cu privire la echipamentul de protectie pentru ochi in sporturile cu racheta sunt publicate de Asociatia Canadiana de Standarde, ASTM in Statele Unite, Institutia pentru standarde in Australia, Noua Zeelanda si Anglia.

Este responsabilitatea jucatorului sa se asigure ca produsul purtat este de o calitate corespunzatoare pentru scop.
Echipamentul de protectie pentru ochi, care intruneste oricare dintre standardele de mai sus (sau echivalente) este obligatoriu pentru toate evenimentele de dublu si juniori sanctionate de catre Federatia Mondiala de Squash (World Squash Federation).

…………………..

„Reguli Squash – Regulament pentru meciurile de simplu squash” – extras din documentul pus la dispozitie de: Federatia Romana de Squash

About Edi

Construiesc, de la zero, in special pe... online. In timpul liber joc squash, alerg, inot. Sunt convins: "Cei mai multi oameni se gandesc la succes in termeni de a primi. Totusi, succesul presupune a darui" ~ Henry Ford.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.